همشهری‌آنلاین: آخرین نمازجمعه تهران تا پیش از انتخابات نهم جلوه ظهور و بروز فهرست‌ها و ائتلاف‌های رنگین انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که البته در این میان سهم چند جبهه و ائتلاف پر رنگ‌تر از بقیه به چشم می‌خورد.

نماز جمعه این هفته تهران در شرایطی برگزار شد که حضور کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و فهرست‌های متنوع انتخاباتی در فاصله یک هفته به 12 اسفندماه روز برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس قابل توجه بود.

حاشیه‌های انتخاباتی مهر از نماز جمعه این هفته تهران را می‌خوانید:

  • حضور برخی کاندیداهای ردصلاحیت شده این دور انتخابات در صفوف نمازجمعه تهران جلب توجه می‌کرد.
  • تقاطع چهار راه طالقانی- وصال، انواع و اقسام تبلیغات بود که توزیع می‌شد. هم تبلیغات فردی و هم گروهی و در حاشیه نماز جمعه امروز تهران تبلیغات جبهه‌ها و ائتلافات توزیع می‌شد.
  • در میان اصلاح‌طلبان تبلیغات رنگین خانه کارگر جلوه بیشتری داشت.
  • علیرضا محجوب هم که در میان سیاسیون و خبرنگاران به دلیل ورود به مجلس در دور دوم انتخابات مجالس پنجم، ششم، هفتم و هشتم به «مرد دور دوم انتخابات» مشهور است این بار عزم خود را برای ورود در دور اول انتخابات به مجلس شورای اسلام عزم کرده و تبلیغات فردی پررنگی را در نمازجمعه تهران توزیع کرده بود.
  • در میان فهرست‌های اصولگرایی اما بیشترین تبلیغات و شور انتخاباتی متعلق به جبهه پایداری و جبهه متحداصولگرایان بود.
  • عکس دو رنگ سیدحسن نصرالله با آرم پایداری، زندگینامه 4 رنگ و 7 لتی فهرست 30 نفره نامزدها، تبلیغ تک رنگ و دو صفحه‌ای در قطع A4 متعلق به دانشجویان حامی این جبهه، بخشی از تبلیغات پرحجم این جبهه تازه تاسیس در نمازجمعه امروز تهران بود.
  • نشریه دیگری هم با عنوان «پایداری چه می گوید؟» تحت عنوان شاخه دانشجویی پایداری در قطع A3 و 4 صفحه‌ای تک رنگ در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران توزیع می‌شد.
  • شاخه دانشجویی حامی جبهه پایداری و شاخه دانشجویی پایداری هرچند که نام‌های به ظاهر مشابه داشتند اما هرکدام جداگانه اقدام به تبلیغ برای جبهه متبوع خود می‌کردند.
  • وی‍ژه‌نامه انتخاباتی هفته نامه 9 دی نیز که مدیرمسئول آن حجت الاسلام حمیدرضا رسایی یکی از چهره‌های جبهه پایداری است به همراه ویژه نامه هفته نامه پرتو که مسئولیت سیاسی آن به عهده حجت الاسلام قاسم روانبخش است در تیراژی گسترده در میان نمازگزاران توزیع می‌شد. البته تبلیغات فردی نیز برای برخی اعضای جبهه پایداری وجود داشت.
  • نکته جالب توجه در تبلیغات جبهه پایداری این بود که علی رغم اظهارات سخنگو و چهره‌های شاخص این جبهه مبنی بر عدم هزینه‌ کردن از آیت الله مصباح یزدی در تبلیغات انتخاباتی، بیشتر افرادی که تبلیغات این جبهه را توزیع می‌کردند در اقدامی مشترک، لیست جبهه پایداری را «فهرست علامه مصباح» معرفی می‌کردند.
  • جبهه متحد اصولگرایان هم که از 19 حزب و تشکل سیاسی اصولگرا تشکیل شده است تبلیغات پررنگی در نمازجمعه این هفته تهران داشت.
  • ویژه نامه 4 برگی و تک رنگ جبهه متحد با تیتر بیانیه جامعتین، پوستر چهاررنگ 30 کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در قطع 50 در 70، برگه‌های تک رنگ کوچک فهرست 30 نفره جبهه متحد و از همین مدل در یک قطع بزرگتر که احتمالا برای افراد عینکی! منتشر شده بود از تبلیغات جبهه متحد اصولگرایان در این روز بود.
  • ویژه نامه جوانان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تیتر «چرا جبهه متحد اصولگرایان؟» هم یکی دیگر از فعالیت‌های جبهه متحد در حوزه اطلاع رسانی بود.
  • تبلیغات فردی برخی از کاندیداهای فهرست هم بیشتر خودنمایی می‌کرد. مثلا یک نوجوان بنر سفیدی را به گردن خود آویخته بود و اسم کاندیدای مورد علاقه‌اش را بزرگ با برگه‌های روی آن نوشته بود.
کد خبر 161526
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز